معرفی شرکت
شرکت مهندسین مشاور صبا مشیران آذربایجان به همت جمعی از نیروهای دارای تجربه کاری در بدنه کارفرمائی، مشاوره و پیمانکاری کشور، در سال 1393 با شماره ثبت 11794 و شناسه ملی 14004471533 تاسیس گردیده است. ارائه خدمات فنی- مهندسی و مدیریتی در تخصصهای آب، کشاورزی، منابع طبیعی و پدافند غیرعامل، انگیزه اصلی تشکیل شرکت بوده و توسعه زمینه های کاری در افق میان مدت و بلند مدت، مد نظر شرکت میباشد.
ماموریت سازمانی
- ایجاد یک نهاد مشاورهای مورد اعتماد و روزآمد برای کارفرمایان صنعت آب و کشاورزی.
- ایجاد محیط کار سالم و مشارکتی برای کارکنان.
- دستیابی به سود عادلانه برای شرکای شرکت.
چشم انداز سازمانی
این شرکت از طریق ارایه خدمات مشاوره مهندسی قابل اعتماد مبتنی بر دانش فنی و تکنولوژی نوین، برای تامین رضایت ذینفعان درون و برون سازمانی و ترویج ابعاد توسعه پایدار، در افق 1410 به جایگاه 5 شرکت برتر جدید التاسیس دست خواهد یافت
برنامه ریزی استراتژیک
ترسیم مسیر حرکت کلی شرکت در محیط رقابتی و متغیر و ارزیابی عملکرد و جایگاه آن در فضای خدمات مشاورهای کشور، تدوین و بازنگری سالانه برنامه استراتژیک را ایجاب میکند. برای تدوین برنامه استراتژیک شرکت از روش SWOT استفاده شده و با شناخت و تحلیل محیط داخلی سازمان (نقاط قوت و ضعف) و محیط خارجی سازمان (فرصتها و چالشها)، استراتژیهای اصلی شرکت به شرح ذیل برای دستیابی به چشم انداز سازمانی احصاء گردیده است.
- رعایت بالاترین استانداردهای ملی و جهانی در زمینه فعالیتهای شرکت.
- ترویج روحیه کار تیمی بین کارکنان و حفظ صمیمیت و یکدلی بین شرکاء، مدیران و کارکنان شرکت.
- جذب و نگهداری نیروهای متخصص با توجه به پروژههای در دست اجرا و پیشبینی پروژههای آینده.
- سهیم کردن کارشناسان کلیدی و ایجاد انگیزههای بیشتر کار حرفهای.
- گسترش روابط و تعامل فنی و حرفهای با مؤسسات علمی و مجامع حرفهای در داخل و خارج کشور.
- بهینه کاوی بهترین تجربیات و انتقال تکنولوژی از خارج به داخل و همخوان کردن آنها با شرایط کشور.
اهداف کلان
- تلاش در جهت بالا بردن میزان طرحهای در دست اجرا به طوریکه همواره شرکت حدود یکصد میلیارد ریال پروژه در دست داشته باشد.
- تامین سود سالانه مناسب برای شرکاء از کل عملیات شرکت از طریق ارتقای بهرهوری شرکت.
- ترویج ابعاد توسعه پایدار در ارائه طرحهای مشاورهای.
برنامه عملیاتی
- معرفی توان شرکت به مدیریت شرکتها و مؤسسات و مشتریهای بالقوه خدمات مشاوره مهندسی.
- استقرار ساختار سازمانی چابک.
- رشد سرمایه انسانی شرکت از طریق جذب، آموزش و ترویج مدیریت مشارکتی.
- استقرار نظام جبران خدمت (طبقه بندی مشاغل) در شرکت.
- استقرار سیستم مدیریت پروژه.
- استقرار سیستم مدیریت کیفیت.
- ارتقای امکانات و تجهیزات مهندسی پیشرفته بصورت دائم و موقت با توجه به شرایط و زمینه های کاری.
- استقرار و ارتقای زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح شرکت.
- تقویت آرشیو فنی و کتابخانه شرکت.
- توسعه ارتباطات با مؤسسات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی در زمینه فعالیتهای شرکت.
مشارکت در کنفرانسها و نمایشگاههای مهندسی مرتبط با فعالیتهای شرکت.